Fashion vs. Stilul personal

 

 

 “Dress like you're going to meet the love of your life”  

 

Poate tu deja ți-ai găsit jumătatea și vrei să te îmbraci ca și când te îndrepți spre locul de muncă mult visat. Sau poate le cauți pe amândouă. Cu atât mai mult ai nevoie să te prezinți corespunzător din punct de vedere vestimentar. Nu vom vorbi despre ținutele pentru “Milan Fashion Week”. Nici vanitatea nu este subiectul. Mă străduiesc să te ajut atunci când există doar un tricou și două perechi de jeanși în dulap. Nu vreau să fii fascinat de persoanele influente de pe Instagram cu sute de mii de urmăritori, si nu vei viziona nici StarWars, vreun soi de bătălie a celor mai bine imbrăcați. Nu te vei întoarce la garderoba ta trist că nu deții mii de piese vestimentare. Vreau să te ajut în aspecte practice.

Sunt încrezător că fac parte din conceptul de “millennials”. De ce sunt increzător în generația noastră? Tu te ridici mai presus de faptul că este o eră în care există riscul superficialității şi vei găsi artă și frumos. Cred puternic că alegi unghiul corect prin care să privești viața. Un aspect iubesc la generația mea și a ta în mod special. Îţi place să fii bine imbrăcat, să porţi culori, îndrăzneşti să construieşti  ținute impecabile. Știi să asortezi entuziasmul cu piese vestimentare care au identitate. Partea vizuală contează foarte mult în aceste timpuri. Toţi trebuie să deprindem aptitudini în această direcție.

De ce să alegi stil şi nu fashion ?

La baza oricărei creații, există o nevoie. Majoritatea deținem un cont de Instagram și venim în contact cu mulţi creatori de content pe partea vizuală și de fashion. Observi că totuși nu primești niciun sfat concret? Ce faci când nu ești sponsorizat de branduri doar ca să le faci reclamă? Ce faci când nu primești cadouri de la firme de îmbrăcaminte? La cine apelezi când ai nevoie de sfaturi utile?  Nu vrei să faci carieră în acest domeniu, dar ai nevoie de câteva îndrumări. Noi cei de la Respiro considerăm că trebuie să investeşti în imaginea personală, deoarece este cartea ta de vizită, şi vei fi analizat în câteva secunde de cel din fața ta.

De ce să alegi stilul? Identitate + Nevoie + Investiție = Garderobă  pe termen îndelungat

Să ne cunoaștem identitatea ca bărbat sau femeie în 2018, este un “must have”. Totul începe de la identitate. Știi cine ești, cum ești, de ce ești, îți cunoști propria persoană. E un prim pas prin care filtrezi tot amalgamul de materiale, de culori, de prețuri, știi exact ce anume te cuprinde avantajos. Esti pregătit să îți alegi fit-ul, să adopți o anumită lungime a pantalonului de costum. Haina pe care o pui pe tine spune multe despre tine. Practic, iți construiești brandul personal. Imaginea ta ești tu, iar ce se găsește inăuntru se reflctă în exterior.

Ce nevoi ai? Uneori  este perfect normal să îţi satisfaci niște mofturi. Dar îți cunoști nevoile de bază? Găsești în dulapul tău piese vestimentare de bază? Pentru o garderobă eficientă este nevoie să cumperi după nevoi foarte clare. În piramida nevoilor umane a lui Maslow, nu poți ajunge în vârf dacă nevoile de hrană şi de siguranță nu sunt îndeplinite. Dacă nu ai reușit să îți construiești baza, vei cumpăra mereu inutil și vei arunca și multe haine. Cumpără pentru început în concordanță cu nevoile tale, să iți construiești o garderobă care să servească activităților zilnice. Degeaba ai zece costume business dacă la facultate nu ai cu ce să te îmbraci; sunt inutile dacă nu ai un tricou și un pantalon pentru a putea călători comod.  

Sumele de bani investite în haine pot fi irosite sau pot fi investite. Când există un stil format, care continuă să fie același în fiecare an, fiind complementar cu personalitatea ta, atunci numim această sumă o investiție.  Chiar dacă există tendințe fine de culori, modele și combinații, nu vorbim nicidecum de monotonie, vorbim de haine cumpărate pentru un termen lung. Un om chibzuit știe cum să gestioneze sumele de bani pe care le obține din muncă. Nu trebuie să te îngrijorezi că este o piesă de colecție veche, sau poate culorile paltonului nu mai sunt în trend anul acesta.

Dece spun “nu” pentru fashion? Consumatorism + Lipsa satisfacției + Sume mari de bani = Perspectiva redusă de timp

Găseşti o discrepanță între un om care cumpără chibzuit și u consumator? În fashion nu “respiri” niciodată. A fi consumator este obositor, pentru că ai mereu nevoia să revii în magazine să  consumi ceea ce nu ești sigur că îți va mai aduce satisfacție când ajungi acasă. Cine nu a pățit acest lucru? Satisfacția completă nu există. Mereu există o insuficiență vizuală, iar geaca tipului din metrou are o culoare mai intensă acum. Pantalonii cu dungi și altei domnișoare sunt mai albaștri. Și în același ritm, în fiecare an vedem altceva, mult mai frumos și mult mai fascinant. În stil treaba stă altfel. Pur și simplu nu suntem interesaţi deoarece știm că ceea ce purtăm exprimă identitatea noastră. Să fim consumatori de fashion avem nevoie de sume imense. Împărtășim valori prin care încercăm să devenim eficienți și productivi, să nu aruncăm sume mari pe hainele care vor sta îmbâcsite într-un coș în depozit  câteva luni mai târziu. Economiile noastre vor avea de suferit sau nu vor exista.

Concluzia este neplacută pentru categoria consumatorilor de fashion. Fiecare sezon are schimb de tematică, de nuanțe, de concept. În fiecare sezon va trebui să cumpărăm colecţiile, iar pentru perioade scurte să fim mulţumiti. În loc de bani irosiţi, poți călători în plus în vara ce urmează. Poți investi într-un bussines sau să ai parte de o albire dentară.

Poţi pur și simplu să economisești!

Lansez o provocare odată cu această nouă secțiune și evident, la rândul meu doresc să fiu provocat. Secțiunea de stil este un concept nou pentru respiro și vreau să vă îndeplinesc anumite nevoi ce au legătură cu acest subiect. Vă invit ca la adresa de mail ghirca.eduard@respirotime.ro – să îmi adresați întrebările voastre si temele despre care doriți să discutăm.

Cu ce te pot ajuta?

 

 

 

notează articolul

Astăzi tu ești profesorul!

adaugă o părere