No-shave November - O campanie inedită de prevenire a cancerului

Fiind una dintre cele mai temute si devastatoare boli, cancerul a reprezentat de-a lungul anilor motivul diferitelor campanii de prevenire și informare a publicului. Luna octombrie este dedicată în totalitate susținerii femeilor care se luptă cu cancerul mamar. Însă de câțiva ani, și bărbații pot fi susținuți printr-o inițiativă asemănătoare organizată în luna noiembrie și numită „No-Shave November”.

Campania online a fost inițiată de cei opt copii ai lui Mathew Hill, care a murit de cancer de colon în 2007. Inițiativa a fost concepută să contribuie pe cât posibil cu donații la cercetarea, educarea și prevenirea cancerului la nivel global. De asemenea, campania se concentrează pe oferirea gratuită de informații și servicii pentru pacienții bolnavi de cancer și asistenții sociali care îi îngrijesc.

Pentru 30 de zile în luna noiembrie, bărbații sunt încurajați să își lase mustață sau să nu se bărbierească, urmând ca banii pe care i-ar fi folosit în această perioadă pentru îngrijirea facială (lame de ras, produse de îngrijire personală, vizite la frizer) să fie donați în contul campaniei. În acest fel sunt susținuți moral și financiar pacienții bolnavi de cancer care își pierd în perioada chimioterapiei aproape tot părul.

Ideea campaniei nu este nouă, fiind promovată încă din 2003 în Australia. Însă în 2009 ea a luat amploare în 21 de țări, devenind astfel o inițiativă la nivel global. No-Shave November se concentrează pe susținerea fundațiilor care investighează cancerul testicular, cancerul de prostată, depresia și alte probleme de sănătate specifice bărbaților. Printre fundațiile sponsorizate în acest scop se numără și American Cancer Society, Prevent Cancer Foundation, sau St.Jude Children’s Research Hospital.

În ultimii șase ani, campania a reușit să strângă două milioane de dolari, donând 80% din profiturile obținute către fundațiile susținute. În medie, bărbații mor mai repede cu șase ani decât femeile. Conform OMS, aproximativ 510,000 de bărbați se sinucid în fiecare an, iar numărul celor diagnosticați cu cancer de prostată se va dubla la nivel global la 1,7 milioane până în anul 2030.

Cei care doresc să participe la strangerea de fonduri se pot înscrie pe site-ul campaniei www.no-shave.org și își pot crea chiar și o pagină personalizată unde prietenii pot dona, formând astfel o echipă. Donațiile pot fi direcționate către o fundație preferată participantă la această inițiativă sau pot fi generale. Oricare ar fi forma de susținere adoptată, prevenirea cancerului merită adusă în atenția publicului.

Surse: www.no-shave.org | www.medicaldaily.com

notează articolul

Astăzi tu ești profesorul!

adaugă o părere