„Original Unverpackt” - magazinul „Zero waste”

Trăim într-o lume care produce din ce în ce mai multe deșeuri. Numai în America, fiecare locuitor aruncă aproximativ un kilogram de gunoi pe zi. De unde provin aceste deșeuri? O mare parte dintre ele reprezintă ambalaje folosite la împachetarea și stocarea alimentelor și băuturilor. Astfel, supermarket-urile sunt principalele surse de poluare cu recipiente și ambalaje plastice.

Însă Germania pare să ia inițativă. Ocupând loc în rândul nenumăratelor proiecte de salvare a mediului înconjurător, băcănia „Original Unverpackt” își propune o abordare „zero waste” (fără deșeuri). Inițiatoarele proiectului sunt Sara Wolf şi Milena Glimbovski, care au deschis un astfel de magazin în Berlin. Visul lor a putut deveni realitate datorită nenumăraților investitori care au răspuns campaniei de strângere de fonduri de pe platforma de crowdfunding Startnext, campanie derulată anul trecut.

Conceptul magazinului este unul foarte simplu: produsele de pe rafturi sunt expuse în coșuri mari, frumos aranjate, evitându-se cu orice chip ambalarea lor în folii de plastic transparente, cutii de carton, ambalaje nereciclabile sau peturi. În schimb, cumpărătorii sunt încurajați să aducă de acasă sacoșe, pungi, sticle și recipiente în care să toarne și pe care să le umple cu produsele dorite. Ei au libertatea de a achiziționa ce cantitate doresc, produsele fiind cântărite la casă. Scopul acestei idei este reducerea pe cât posibil a deșeurilor produse în urma transportului, vânzării și consumului de produse alimentare, chiar dinainte ca produsele să ajungă în coșul de cumpărături.

Magazinul oferă totodată produse locale, încurajând agricultura regională și dezvoltarea micilor producători. Inițiatoarele proiectului declarau: „Cumpărăturile nu trebuie să fie pur şi simplu o plimbare printr-un infern iluminat cu neoane, unde clientul să cumpere produse ca la loterie, fără să ştie dacă sunt bune”. Ele promiteau încă de la început produse de calitate, fapt ce a contribuit fără îndoială la succesul afacerii.

Proiectul nu este însă singurul de acest fel. O inițiativă similară o are drept autoare pe Marie Delaperrière, franțuzoaica fiind prima care a deschis un magazin asemănător în Kiel, Germania, în luna februarie a anului trecut. Ea se bucură de aproximativ 70 de clienți pe zi, unii venind să cumpere iar alții doar să viziteze, împinși fiind de curiozitate și atrași de originalitatea ideii.

Potrivit experților de la Institutul de Cercetare de Piață Rheingold din Germania, acest trend pare să ia amploare, putându-se preconiza o creștere a numărului de magazine de acest fel și poate chiar și o schimbare la nivel național a ambalajelor folosite la împachetarea produselor alimentare. Toate aceste îmbunătățiri ale strategiilor de marketing și vânzări pot fi așteptate și puse în practică și în alte țări, dacă consumatorii vor fi dispuși la o schimbare în bine pentru sănătatea lor și a planetei.

Surse:
totb.ro | huffingtonpost.de | welt.de

Sursa foto: www.original-unverpackt.de

https://vimeo.com/98317377

notează articolul

Astăzi tu ești profesorul!

adaugă o părere