„De la bine la excelent” de Zig Ziglar - Recenzie carte

Cu siguranță mulți dintre noi ne-am confruntat cu următorul răspuns: „A fost bine, dar cred că se putea și mai bine.” - fie din postura celui care oferea un feed-back, fie din postura celui care îl primea. Ce îți sugerează aceste cuvinte? (Ne)mulțumire de sine, modestie, dorința sau recunoașterea faptului că rezultatul avut putea fi mai de calitate?

Oricum ar fi, ne-am obișnuit să facem lucrurile în tiparul clasic. Mai exact, mergem la școală/facultate, învățăm în prag de examene, luăm note bune care să ne situeze printre elevii/studenții medii, lucrăm pentru un proiect și ne îndeplinim sarcinile pe ultima sută de metri și ne ies lucrurile bine, ne sunăm din când în când părinții, prietenii și avem relații bune. Acest calificativ pe care noi înșine îl dăm acțiunilor, acest „bun” / „bine” a ajuns la saturație din cauza folosirii exagerate de către mulți dintre noi.

Prea rar auzim cuvântul „excelent” și atunci parcă nu ne vine a crede urechilor. Te-ai întrebat vreodată dacă poți face lucrurile mai bine decât în prezent? Te-ai întrebat dacă rezultatele și relațiile tale sunt tot ceea ce pot fi mai bun sau te-ai obișnuit cu un anumit nivel și îți este greu să ieși din zona de confort și să urci din nou scările? Ți-ai pus vreodată întrebarea dacă poți să duci o viață excelentă și nu una încadrată în tipare; dacă acest lucru este posibil și nu este doar un vis?

Cartea „De la bine la excelent” scrisă de Hilary Hinton Ziglar (cunoscut și sub numele de „Zig Ziglar”), bine cunoscut ca speaker și autor american de literatură motivațională, te provoacă să îți găsești scopul pentru care exiști și să faci tot posibilul ca acesta să devină realitate. Pe paginile cărții vei găsi nenumărate exemple de oameni care și-au depășit zona de confort, tot ceea ce au făcut a fost din pasiune, și-au stabilit ținte înalte și, uneori în ciuda eșecului, au ajuns în vârf. Autorul se remarcă prin nota de realism și pragmatism cu care întâmpină cititorul încă de pe primele pagini ale cărții, prin împărtășirea unor întâmplări personale care-i exemplifică teoriile.

Datorită numeroaselor elemente biografice puse în paginile cărții, al umorului cu care autorul întâmpină anumite situații din viața sa și al modului în care sunt structurate capitolele și sfaturile practice, cartea „De la bine la excelent” este ușor de citit și te provoacă să îți iei cât mai multe notițe, să nu uiți nimic și să pui cât mai repede în practică lucrurile învățate. Este o carte care te motivează să trăiești pentru un scop unic și personal!

Este momentul ca dorința de a fi ceva mai mult, de a face lucrurile mai bine și de a avea relații de calitate să se concretizeze și să faci pași pentru a duce o viață excelentă din toate punctele de vedere! Dacă sunt atât de multe exemple în jurul nostru, tu de ce nu ai putea face parte din ele?

Cartea „De la bine la excelent”, scrisă de Zig Ziglar, este tradusă în limba română din 2012 și a fost publicată de Curtea Veche Publishing.

Un articol scris de: Naomi Macaru

notează articolul