„O sută de nume” de Cecelia Ahern - Recenzie Carte

Te-ai întrebat vreodată ce este un nume? Potrivit DEX-ului, numele este un cuvânt sau grup de cuvinte care reprezintă apelativul unei ființe sau al unui lucru, o acțiune, o noțiune etc. Prin aceste cuvinte se individualizează ființa sau lucrul respectiv.

Se spune că nu-ți primești întâmplător numele. Ba chiar te reprezintă în totalitate. Un nume este ușor de reținut, dar ce se întâmplă atunci când apar o sută de nume? Orice ființă umană are o experiență de viață, așa cum remarcă și Cecelia Ahern: „Fiecare om simplu are o poveste extraordinară.”

De ce merită citită cartea „O sută de nume”? Prin intermediul personajelor și acțiunii care se desfășoară, observi care sunt legăturile ascunse ce unesc viețile oamenilor. Cartea te ajută să redescoperi bucuria, zâmbetul și binele pe care poți să-l faci fără efort. Vei înțelege mai bine, prin experiențele personajelor, cum să te folosești de a doua șansă pe care viața ți-o oferă. Unul din citatele frumoase pe care le putem găsi în această carte spune că „sunt mai mulți oameni implicați în relatarea unei povești decât autorul ei.”

Cine este Cecelia Ahern? Autoarea a fost născută la data de 30.09.1981 în Dublin, Irlanda. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Media, debutând la frumoasa vârstă de douăzeci și unu de ani cu primul roman, „P.S. Te iubesc,” apărut la Editura Alfa în 2005. A devenit un bestseller internațional și a fost tradus în peste patruzeci de țări. Povestea scrisă de Ahern a fost ecranizată de Warner Bros, avându-i în rolurile principale pe Hilary Swank și Gerald Butler. La aceeași editură au apărut și alte cărți scrise de Cecelia Ahern: „Suflete pereche”, „Prietenul nevăzut”, „Mulțumesc pentru amintiri”, „Dispăruți fără urmă”, „Cadoul” și „Cartea viitorului.”

„O sută de nume” relatează povestea unei jurnaliste pe nume Kitty. Ea își pierde locul de muncă și are un conflict cu editorul revistei. Prietena ei cea mai bună care a ajutat-o în carieră, Constance, este pe moarte. Ea îi lasă o ultimă sarcină lui Kitty: trebuie să scrie un articol. Tema pe care i-a dat-o este cât se poate de neobișnuită: o listă misterioasă cu o sută de nume, persoane străine și un termen limită: două săptămâni! Cu ajutorul lui Steve, un prieten bun din facultate, și al lui Bob, soțul prietenei ei, se apucă de treabă. Kitty va trebui să descopere ce-i leagă pe cei o sută și de ce Constance a dorit să-i dea să scrie un articol inedit.

Cartea este un roman cu o poveste realistă și profundă. Stilul scriitoarei este unul ușor de înțeles pentru orice vârstă. Glamour spune că „cel mai bun mod de a evada din viața de zi cu zi este să te refugiezi în paginile unui roman de Cecelia Ahern.” Personajul Kitty se confruntă cu probleme, dar se redescoperă și, în final, își regăsește speranța cu ajutorul prietenilor apropiați și a familiei.

Tu ce ai face dacă ar trebui să cunoști o sută de oameni în două săptămâni?

Surse:
1. dexonline.ro