Experimentează · marți, 13 dec.

Respiro Help

Provoacă-ți creierul! Acționează diferit!

„Aş vrea să fac lucrurile diferit” , „nu-mi pot  schimba acest obicei”, „m-am obişnuit să fac acest lucru în acest mod şi nu pot schimba asta”. Îți sună cunoscute aceste vorbe? Într-un mod, mai mult sau mai puțin conştient, ne-am obişnuit să facem lucrurile într-un singur mod şi ne dăm seama că nu putem schimba asta.

În mintea noastră s-au format nişte căi care devin din ce în ce mai utilizate, mai „bătătorite”, iar creierul nostru este tot mai puțin provocat la noi experiențe. Nu neg faptul că există şi obiceiuri bune, însă aş vrea să te provoc să îți pui creierul la încercare, să vezi de ce este în stare. De multe ori ne trezim privind fie la noi, fie la alți oameni şi întrebându-ne de ce nutrim un obicei prost în loc să îl schimbăm?!

Şi privind la alții ne dăm seama că de multe ori chiar noi am fost sursa de inspirație a obiceiurilor lor proaste. Emoțiile, gândurile şi alegerea momentului declanşării sunt elementele care contribuie la efectuarea obiceiului în sine.

Marea problemă a fiecăruia este voința. Am ajuns să ne bazăm atât de mult pe emoții încât acestea au luat locul voinței de a produce o schimbare. Provoacă-ți creierul, nu te lăsa doborât de emoții! Să privim 5 metode de care ne putem folosi pentru a ne pune creierul în fața unei provocări pentru a vedea de ce este în stare. Să luăm ca exemplu problema orelor târzii la care alegem să mergem la somn.

          Iată cele 5 metode:

  1. Ia-ți câteva minute libere în care să te gândeşti la obiceiul pe care ai vrea să îl schimbi. Pentru ca schimbarea să se producă trebuie ca voința să nu dispară. Reflectă asupra obiceiului de a merge la somn la ore târzii şi întreabă-te dacă acest lucru ajută la dezvoltarea ta de zi cu zi sau dacă ți-ar fi mai bine dacă ai schimba acest obicei.
  2. Schimbă ținta. Nimeni nu poate schimba un plan dacă nu are un altul de rezervă. Încearcă să îți pui o altă țintă şi focusează-te pe ea. Dacă până acum aveai în gând doar ora 23:30, încearcă să te gândeşti la o oră mai potrivită pentru sănătatea ta şi încearcă să te focusezi pe ea, să ai mereu în gând ideea că trebuie să termini tot ce ai de făcut cu o oră sau de ce nu cu două mai devreme. Puțin timp de reflectare asupra zilei ce a trecut face bine creierului.
  3. Pune-ți la încercare imaginația. Imaginația este un lucru fără de care cu greu am putea interpreta informațiile primite în fiecare zi. Imaginează-ți câte lucruri ai putea face a doua zi dis de dimineață, cu mintea mult mai limpede. Imaginează-ți cu cât spor ai putea rezolva treburile tale de zi cu zi. Încearcă să compari avantajele noilor obiceiuri cu cele vechi. Le poți aşeza chiar pe o hârtie, la finalul căruia poți trasa o linie şi da un verdict.
  4. Înfruntă-ți duşmanii. Duşmanii voinței sunt emoțiile. Ori de câte ori emoțiile se manifestă, nu te lăsa doboarât de el. Orice om se simte stăpân la casa lui, aşa că ai tot dreptul să te simți stăpân în corpul tău. Vizionarea unui film la ore târzii cu draperiile trase pe geam şi o cană cu ceai în mână aduce în suflet un sentiment plăcut, însă nu benefic pentru corpul tău. Este suficient doar să te gândeşti şi să faci o comparație între beneficiile alegerilor tale.
  5. Compară lucrurile, schimbă obiceiul şi observă schimbarea. Un pix şi o hârtie îți vor fi de mare folos în ceea ce priveşte compararea lucrurilor.

Este posibil să te confrunți cu altă problemă decât cea prezentată mai sus. Indiferent care este, creierul tău este dispus să accepte provocări. Pune-l la încercare! Cum spunea o vorbă în popor: uneori, nu există „nu pot”, există „nu vreau!” Alegerea este în mâna ta!

 Un articol scris de:

Teodora Checheriță

Login Ca sa adaugi un comentariu trebuie sa te loghezi.

Articole Similare

Modalități de a face față pandemiei în izolare
Pandemia de coronavirus și regulile de izolare au adus cu ele un sentiment de încordare, indiferent de unde locuim și cu cine.
Strategii de control ale furiei
Nu poți elimina complet emoțiile de furie, însă poți face schimbări în modul în care evenimentele te afectează și maniera în care răspunzi lor.
Zece idei simple despre cum să asculți cu adevărat
Pentru a comunica eficient nu este de ajuns doar să vorbești, trebuie să înveți și să asculți.
Acceptarea de sine necondiționată
Este posibil ca cei mai mulți dintre noi să nu avem încă informațiile necesare despre ce anume înseamnă acceptarea de sine necondiționată și cum putem să o obținem.
Ce este respectul de sine și cum îl poți dezvolta?
Cu toții am auzit vorbindu-se despre importanța respectului de sine, aceasta devenind o expresie des utilizată în ultimii ani.
Social Media

Fii la curent cu noutățile, urmărește-ne:

Susține proiectele Asociației Respiro

Fii voluntar
Te așteptăm alături de noi dacă dorești să te implici împreună cu echipa Respiro într-unul din următoarele domenii: consiliere psihologică, redactare articole sau alte materiale educative, speaker evenimente, găzduire evenimente.
Trimite-ne CV-ul tău și o scrisoare de intenție pe adresa de e-mail: contact@respiro.ro!

Donează
Influențând viața unui om poți influența o lume!
Poți face diferența în viața unui tânăr! Prin contribuția ta vei face posibil accesul la servicii profesionale de consiliere psihologică și resurse pentru dezvoltarea socio-emoțională a tinerilor lipsiți de resurse financiare.
Susține activitatea Asociației Respiro făcând o donație în contul:
CIF: 33421979
IBAN: RO95BREL0002001722140100 Libra Bank

Apasă butonul donează și vei fi direcționat către operatorul de plată cu cardul. Îți mulțumim!