Imagine articol
Descoperă · 24 feb. 2019, 15:06:14

Cum să confruntăm gândurile negative

Ne lăsăm copleșiți de gândurile negative mai ales atunci când ne bazăm doar pe sentimentele noastre pentru a le testa.

Atunci când ai un moment în care ești cuprins de teamă, fă un pas înapoi și analizează scena ca un om de știință. De exemplu, imagineză-ți că șeful tău a găsit greșeli în anumite aspecte ale muncii tale, iar tu ai dedus imediat că ești pe cale să fii concediat. Începe prin a căuta dovezi pentru presupunerea ta. Întreabă-te:

  • Care este dovada pentru și împotriva gândului meu?
  • Mă concentrez oare doar pe aspectele negative și ignor alte informații? (Șeful a și lăudat câteva lucruri)
  • Trag concluzii pripite fără a lua în calcul toate faptele?

Apoi caută explicații alternative:

  • Există și alte explicații posibile? (Oare șeful nu este doar într-o stare morocănoasă?)
  • Există vreun alt mod de a privi acest lucru?
  • Cum ar gândi altcineva dacă ar fi în această situație?
  • Sunt prea inflexibil în gândire?

Pune-ți gândurile într-o nouă perspectivă:

  • Este atât de rău pe cât mi se pare? Care e cel mai rău lucru care se poate întâmpla?
  • Cât de probabil este să se întâmple ce e mai rău? Chiar dacă s-ar întâmpla, ar fi cu adevărat atât de rău? Ce aș putea să fac pentru a trece peste asta? (Sunt bun la ceea ce fac; piața muncii favoriează angajații în prezent, așa că voi putea obține un alt loc de muncă.)

Amintește-ți că, în urmă cu două mii de ani, toți erau de acord că pământul este plat. Dar a fost nevoie de o abordare rațională și de adunarea tuturor dovezilor disponibile pentru aflarea adevărului. Așa că asigură-te că îți faci cum trebuie „cercetarea” atunci când un gând negativ te trage în jos.

 

Sursa: Timothy J. Sharp. 100 de căi spre fericire. Editura Trei, 2011, pp. 174, 175.

 

Login Ca sa adaugi un comentariu trebuie sa te loghezi.

Articole Similare

  • Descoperă · 15 mai 2019, 16:03:44

    Cinci moduri prin care poți controla anxietatea

    Definită ca un sentiment de nesiguranță care pare să fie prezent mai tot timpul indiferent de context, și care are legătură cu un pericol potențial sau perceput, anxietatea poate fi de mai multe feluri: anxietate generalizată, anxietate socială, fobiile ș
  • Descoperă · 19 apr. 2019, 19:15:05

    Educația copiilor: gestionarea comportamentelor dificile

    Comportamentul copiilor este unul dintre subiectele de interes pentru orice părinte. Fie că vorbim despre comportamentele pe care am dori ca ei să le aibă, fie că ne referim la cele cu care ne confruntăm zi de zi în încercarea de a le modela,  modelul A-B
  • Descoperă · 9 apr. 2019, 20:53:56

    Tulburarea de personalitate antisocială

    Tulburarea de personalitate antisocială a fost numită de-a lungul timpului nebunie morală, egopatie, sociopatie, psihopatie și nebunie fără delir pentru a descrie persoane cu răspunsuri emoționale inadecvate, crize de furie necontrolate, însă cu abilitate
  • Descoperă · 4 apr. 2019, 11:49:38

    Ce este și cum se tratează insomnia

    Insomnia este cea mai întâlnită tulburare de somn, ea afectează milioane de oameni, fiind fie o condiție primară, fie o cauză a unei alte tulburări.
  • Descoperă · 27 feb. 2019, 10:09:36

    Ce să faci atunci când ești singur

    În timp ce majoritatea oamenilor privesc într-un mod negativ singurătatea, aceasta poate fi văzută și ca o oportunitate de a te redefini fără a depinde de ceva sau cineva