Descoperă · luni, 24 iun.

Respiro Help

Cum să controlezi furia?

Furia este o emoție umană naturală și uneori, există motive întemeiate pentru a izbucni, fie că te simți rănit de cea ce a spus sau făcut cineva, fie că te confrunți cu frustrarea. Furia necontrolată poate fi problematică pentru relațiile și sănătatea ta. 

1. Identifică semnalele furiei

Este greu să faci alegeri inteligente când ești copleșit de emoții negative puternice. Încearcă să previi accesele de furie. Identifică semnalele de alarmă ale unei posibile crize de mânie. Când recunoști semnele, îndepărtează-te de situații sau încearcă tehnici de relaxare pentru a preveni creșterea gradului de iritare. 

2. Nu stărui asupra situației

Unii oameni au tendința de a reanaliza incidentul care i-a deranjat. Aceasta este o strategie neproductivă, mai ales dacă ai rezolvat deja problema care te-a înfuriat la un moment dat. În schimb, încearcă să te detașezi de incidentul trecut. O modalitate de a face acest lucru este de a te concentra pe lucrurile pe care le apreciezi la persoana sau situația care te-a supărat. 

3. Schimbă-ți modul de a gândi

Când ești supărat, este ușor să crezi că lucrurile stau mai rău decât sunt în realitate. Printr-o tehnică cunoscută sub numele de restructurare cognitivă, poți înlocui gândurile negative nefolositoare cu cele mai rezonabile. De exemplu, în loc să gândești că „totul este ruinat”, spune „acest lucru este frustrant, dar nu este sfârșitul lumii”. 

4. Relaxează-te

Tehnicile de relaxare, cum ar fi respirația profundă, imaginile relaxante, meditația sau rugăciunea pot ajuta la calmarea acceselor de furie. Dacă practici regulat o astfel de tehnică, va fi mai ușor să o aplici atunci când se declanșează un acces de furie. 

5. Îmbunătățește-ți abilitățile de comunicare

Oamenii adesea sar la concluzii când sunt supărați și pot spune primele lucruri (adesea nedrepte) care le trec prin minte. Încearcă să te oprești și să asculți înainte de a reacționa. Apoi, ia-ți timp să te gândești cu atenție la modul în care îți dorești să răspunzi. Dacă ai nevoie să te retragi pentru a te răcori înainte de a continua conversația, fă o promisiune de a reveni mai târziu pentru a continua discuția. 

6. Fii activ

Exercițiul fizic regulat te poate ajuta să reduci tensiunile, să consumi energia suplimentară și să reduci stresul care ți-ar putea provoca accese de furie. 

7. Recunoaște și evită situațiile declanșatoare

Gândește-te la lucrurile care te supără. Dacă știi că întotdeauna te înfurie traficul la orele de vârf, mergi cu autobuzul sau încearcă să-ți schimbi programul pentru a evita ambuteiajele. Dacă întotdeauna discuți cu soțul/soția noaptea, evită subiectele controversate, pentru că sunteți amândoi obosiți. 

Login Ca sa adaugi un comentariu trebuie sa te loghezi.

Articole Similare

Ce este inteligența emoțională?
Cu toții cunoaștem cel puțin o persoană care, prin orice impas ar trece, gestionează stresul și emoțiile negative și emană pozitivitate în ciuda oricărui eșec.
Ce este terapia online?
Terapia online, cunoscută și ca teleterapie, consiliere cibernetică sau e-terapie oferă persoanelor ce au nevoie de ajutor posibilitatea de a discuta cu un psihoterapeut în vederea ameliorării afecțiunii/situației neplăcute pe care o întâmpină.
Ce se întâmplă în creier când iubești?
Iubirea  a constituit dintotdeauna un subiect des abordat de filosofi, scriitori și pictori, dar și o enigmă pentru cercetători întrucât este dificil de explicat întregul amalgam de stări și senzații pe care acest sentiment îl produce.
Sistemul nervos și tristețea. Ce se întâmplă în creier când ești trist?
Fiecare emoție este rezultatul unor procese ample care se derulează în creier.
Cum să faci față respingerii?
Teama de respingere este una dintre cele mai frecvente și mai dureroase dintre frici.
Social Media

Fii la curent cu noutățile, urmărește-ne:

Susține proiectele Asociației Respiro

Fii voluntar
Te așteptăm alături de noi dacă dorești să te implici împreună cu echipa Respiro într-unul din următoarele domenii: consiliere psihologică, redactare articole sau alte materiale educative, speaker evenimente, găzduire evenimente.
Trimite-ne CV-ul tău și o scrisoare de intenție pe adresa de e-mail: contact@respiro.ro!

Donează
Influențând viața unui om poți influența o lume!
Poți face diferența în viața unui tânăr! Prin contribuția ta vei face posibil accesul la servicii profesionale de consiliere psihologică și resurse pentru dezvoltarea socio-emoțională a tinerilor lipsiți de resurse financiare.
Susține activitatea Asociației Respiro făcând o donație în contul:
CIF: 33421979
IBAN: RO95BREL0002001722140100 Libra Bank

Apasă butonul donează și vei fi direcționat către operatorul de plată cu cardul. Îți mulțumim!