Inspirație · luni, 16 iul.

Eliza Nițescu

35 de idei a câte minim 10.000 de euro de la Cluj Business Days

În perioada 4-5 Iulie a avut loc la Cluj Napoca cea de a 34-a ediție Business Days, inițiativă care continuă să se mențină ca cel mai longeviv și de amploare eveniment românesc pentru afaceri. În anul 2018 Business Days a marcat 8 ani investiți cu pasiune în dezvoltarea mediului economic din România și în consolidarea culturii antreprenoriale, iar în tot acest timp, a atras peste 33.000 de participanți în cadrul edițiilor desfășurate în orașele importante ale țării, impactul generat în economie fiind de peste 500.000.000 de euro.

Ediția de anul acesta a atras la Cluj aproape 700 de participanți, dornici să învețe, să creeze parteneriate și să împărtășească din expertiza personală. 

Am avut plăcerea ca alături de Călin Iepure, speaker & trainer în public speaking să găzduiesc toate cele patru conferințe plenare ale evenimentului, așa că vreau să vă împărtășesc și vouă câteva din cele mai bune idei pe care le-am auzit.Se spune că în fiecare prezentare există câte o idee de 10.000 de euro, iar eu am căutat să găsesc o astfel de idee în prezentarea fiecăruia dintre speakerii care au venit în fața publicului. 

Consider că una dintre opțiunile extrem de valoroase pentru tineri este antreprenoriatul, iar o afacere merită să fie abordată nu doar cu energie și entuziasm, ci și cu o strategie ce se poate construi pe experiențele altor profesioniști care au bătătorit calea și care pot oferi insight-uri importante pentru orice business aflat la început de drum. Așadar, iată: 

 

CONFERINȚA 1. VIITORUL. PROVOCARE SAU OPORTUNITATE?

SORIN FAUR (Fondator Academia de HR)

România este pe locul II în Europa la capitolul deficit de forță de muncă. Este nevoie ca angajatorii să fie din ce în ce mai creativi, iar ideile bune vin din modul în care știi să te bucuri de viață. O oportunitate pentru piața forței de muncă o constituie generația Millenials, care până în anul 2020 va reprezenta 40% din forța de muncă la nivel mondial. Candidații nu se mai duc spre companii, companiile se duc spre oameni. 

ALEXANDRU CERNĂTESCU (CEO Infinit Solutions Agency)

Ideile de impact sunt la îndemâna tuturor, chiar și a companiilor mici, iar tehnologia te ajută să faci tot ce îți propui. Nu a existat niciodată un moment mai potrivit pentru a crea un business și a-l promova. Henry Ford a dublat salariu angajaților săi. Fă mâine salariul oamenilor tăi de minim 4.000 de lei și vezi dacă mai pleacă!

BOGDAN PUTINICĂ (Senior Group Vicepresident ENEA)

Suntem români și suntem deștepți, avem foarte mulți oameni buni în IT, dar la capitolul IT am involuat în ultimii ani. Ca să inovezi, este nevoie să produci valoare. Commodity IT este o zonă de mediocritate în care dacă intri nu mai poți ieși atât de ușor. Este o discrepanță mare între cererea și oferta forței de muncă pe piața de IT.

SILVIU HOTĂRAN (Managing Director GKTI Semper Human)

Cine (se) întreabă, (se) conduce! Ce e mai important? Să fac ce-mi place sau să-mi placă ce fac? Ce este mai important? Tu să îi placi pe ceilalți sau ceilalți să te placă pe tine?

FLORENTIN BANU (Proprietar BanuInvest)

Viitorul este întotdeauna o provocare. Viitorul poate fi de foarte multe ori dușmanul prezentului. Trăiește ziua de azi cu perspectiva viitorului. Fii foarte atent cu prezentul, pentru că este fundația pentru viitor – viitorul se naște din prezent!

RUDOLF VIZENTAL (CEO & co-fondator ROCA)

Eșecul face parte din business și este foarte util pentru a merge mai departe. 1% din populația lumii deține tot atâta avere cât dețin ceilalți 99%.

NATANAEL COSTEA (CEO, High EQ Australia)

Cel mai frumos cuvânt din lume este numele tău. Inteligența emoțională poate să crească, însă inteligența rațională nu. 

SEBASTIAN VĂDUVA (Decan Griffiths School of Management)

“Culture eats strategy for breakfast”. Așadar, cultura unei organizații este esențială.  Dacă ai cu cine lucra, faci afaceri, dacă nu – stai acasă, iar unul dintre avantajele României este forța de muncă ieftină. Țările bogate au mentalitate bogată, țările sărace au mentalitate săracă.

RADU LUPAȘ (Co-fondator Salad Box)

Antreprenorii români sunt bucuroși să lucreze cu angajați români. Ascultă și inspiră oamenii, dar lasă-te și inspirat de ei!

 

CONFERINȚA 2: SMART LIVING. SMART BUSINESS. SMART CITY.

CONSTANTIN MĂGDĂLINA (Expert tendințe și tehnologii emergente)

Tehnologia prin voce va deveni normă, iar dispozitivele clasice vor ajunge depășite. Cu noile versiuni de dispozitive vom putea vorbi direct.

FLORIN NEMȚANU (Profesor asociat Universitatea Politehnica București)

Sistemele inteligente de transport sunt proiectate pentru a reduce doi dintre indicatorii importanți: timpul și costul.

WARGHA ENAYATI (Fondator Fundația Regina Maria)

Există trei tipuri de educație: educație materială, educație intelectuală, educație spirituală.

OVIDIU CÎMPEAN (Director al Direcției Dezvoltare Primăria Cluj Napoca)

În procesul de luare a deciziilor este foarte importantă participarea cetățenilor. În Romănia, Cluj Napoca este cosiderat orașul cel mai prietenos cu străinii. 

ERIK BARNA (Founder & CEO, Life is Hard) 

Digitalizarea este poate una dintre cele mai profunde transformări prin care trece omenirea. Implementarea procesului de smart city trebuie să înceapă de la strategie.

DACIAN PALLADI (Administrator public Primăria Muncipiului Oradea)

O trăsătură definitorie a omului este conștientizarea faptului că este viu. Universul are sens, este ordonat și oferă posibilitatea nemuririi.

LIVIU STANCIU (Manager de comunicare Alba Iulia Smart City)

Orașul Alba Iulia va fi orașul în care „s-a născut viitorul”. În prezent, se construiește temelia digitală pentru încă 100 de ani de România, sărbătorind 100 de ani de istorie vie.

DEMIS GHINDEANU (Co-fondator Pony Car Sharing)

În următorii 10 ani, una din zece mașini va intra în sistemul de car sharing. O mașină personală stă pe loc, neutilizată, aprox. 90% din timp.

DRAGOȘ ANASTASIU (Owner Eurolines Romania)

Este nevoie să conștientizăm importanța lucrurilor pe care le putem impărtăși, iar ca să împărtășim e nevoie să avem încredere. Nu suntem dispuși să împărțim lucrurile cu alții până nu avem încredere.

CRISTIAN ONEȚIU (antreprenor, autor, business mentor)

Produsul antreprenorului este propria lui afacere, dar cei mai mulți se ocupă de micromanagement.

 

CONFERINȚA 3. PERFORMANȚĂ ÎN ERA DIGITALĂ.

MIHAELA MUREȘAN (Fondator Brand Essence Romania) 

Oamenii nu mai au răbdare și au nevoie să primească exact ce își doresc. 95% din vânzările din retail sunt rezultatul interacțiunilor atât online, cât și offline, așa că este nevoie să fim foarte atenți la multi-channeling.

MARIUS BICU (Managing Partner Unilact)

Suntem total dependenți de internet, chiar și în vârful dealului. E important să analizăm cât timp petrecem în ședințe ca să vedem costul acestora, pentru că este cel mai scump lucru pe care îl plătește o companie (recomandare: implementarea ședințelor zilnice de 15 minute). 

EUSEDIU MARGASOIU (Fondator The Network)

O soluție la competiția acerbă este strategia “Blue Ocean”, care presupune inovație în inovație, adică să dezvolți atribute unice pentru produsul sau serviciul tău.

MARICELA LIȚCANU (Head of SMEs, BRD Groupe Societe Generale)

60% din joburile actuale nu vor mai exista în 20 de ani, iar 60% din joburile care vor fi disponibile peste 20 de ani nu s-au inventat încă. 

BART JENEZON (Creator, 1NSPIRING)

Antreprenorii ar trebui să se întrebe care este esența companiilor pe care le conduc. 1nspiring propune un model foarte simplu pentru afaceri: stand-up, start-up, scale-up. 

EUSEBIU BURCAȘ (Fondator Burcash - Managementul Banilor)

Unde-s banii mei? De ce am profit doar pe hârtie? Cum generez profit real și bani în buzunar? Sunt doar câteva dintre întrebările la care este nevoie ca antreprenorii să găsească răspunsuri constant.

MARIUS GHENEA (Director de investiții în cadrul fondului 3TS)

O echipă de succes este aceea care include jucători pentru fiecare dintre cele trei roluri de bază dintr-un business: vânzare, livrare, analiză.

 

CONFERINȚA 4. EXCELENȚA ÎNTR-O LUME DOMINATĂ DE INCERTITUDINE ȘI DINAMISM 

 

CĂTĂLIN STANCU Managing Director, Sfera Business

Modelul cercului de aur (de ce, cum, ce). Foarte multe dintre companiile care nu au succes nu au un diferențiator destul de puternic.

ADRIAN CIOROIANU (Trainer Executive ACKnowledge)

Excelența se poate reduce de multe ori la cele mai simple întrebări: Ajungi la timp la întâlniri? Suni înapoi? Asculți ce îți spune celălalt?

URS HAUENSTEIN (Președinte și profesor invitat la Consiliul Internațional)

Ca lider mergi în spatele echipei tale, nu în fața ei!

DAN BERINDE (Partener fondator Coaching Partners)

Prezența activă, acceptarea autentică și smerenia sunt trei atitudini pe care le poate adopta un lider pentru a-și conduce mai eficient echipa.

MIHAELA STROE (Sociolog și analist comportamental)

Când creierul tău s-a defocusat de la ceea ce făcea, are nevoie de 40% energie în plus pentru a redeveni atent. 

ALEXANDRU RUSU (CEO Doraly Marketplace)

Se poate face o paralelă între artele marțiale tai-chi și calitățile necesare unui antreprenor. În amândouă ai nevoie de pasiune, persuasiune, răbdare, perseverență și dominanță. Câștigă nu cel care dă mai tare, ci cel care se ridică primul.

CLAUDIU POPOVICI (Managing Partner Corporate Performance Solutions)

Suntem un popor în adolescență, chiar în copilărie, pentru că 100 de ani de existență este o perioadă foarte scurtă pentru un popor. 

GERRY CHANDRAN (CEO SARGIA Partners)

Există două tipuri de educație: cu ajutorul uneia înveți cum să-ți câștigi existența, iar cu ajutorul celeilalte înveți cum să-ți trăiești viața. Despre ce ai scrie cartea vieții tale? 

OVIDIU TOADER (Antreprenor și consilier în afaceri)

Lumea a fost permanent dominată de incertitudine și dinamism și așa va rămâne. Noi ne dorim contrariul și în căutarea certitudinii uităm să trăim momentul prezent, care este de fapt singura certitudine. 

Recomand cu deschidere participarea la evenimentele Business Days, indiferent de orașul ales. În afară de informațiile de calitate livrate din practica vorbitorilor, formatul aduce și beneficii legate de posibilitatea conectării imediate cu profesioniști din cele mai variate domenii, a relaționării cu sute de persoane într-un timp concentrat (gândește-te cât timp ai petrecere dacă ar fi nevoie să întâlnești unul câte unul 100 de oameni de afaceri, de exemplu), o atmosferă dominată de energie și entuziasm și un cadru excelent pentru idei care merită preluate și implementate. 

Viitoarele evenimente Business Days se vor desfășura din toamna acestui an, în Brașov, Timișoara și București (calendarul complet la: www.businessdays.ro), unde sper să am ocazia de a întâlni pe cât mai mulți dintre aceia care plănuiesc să deschidă un business sau caută oportunități de scale-up pentru afaceri deja existente.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Social Media

Fii la curent cu noutățile, urmărește-ne:

Susține proiectele Asociației Respiro

Fii voluntar
Te așteptăm alături de noi dacă dorești să te implici împreună cu echipa Respiro într-unul din următoarele domenii: consiliere psihologică, redactare articole sau alte materiale educative, speaker evenimente, găzduire evenimente.
Trimite-ne CV-ul tău și o scrisoare de intenție pe adresa de e-mail: contact@respiro.ro!

Donează
Influențând viața unui om poți influența o lume!
Poți face diferența în viața unui tânăr! Prin contribuția ta vei face posibil accesul la servicii profesionale de consiliere psihologică și resurse pentru dezvoltarea socio-emoțională a tinerilor lipsiți de resurse financiare.
Susține activitatea Asociației Respiro făcând o donație în contul:
CIF: 33421979
IBAN: RO95BREL0002001722140100 Libra Bank

Apasă butonul donează și vei fi direcționat către operatorul de plată cu cardul. Îți mulțumim!