Inspirație · luni, 15 oct.

Cristina Ișvan

10 calități ale unui angajat de succes

Angajat de succes? Cum vine asta? Nu doar oamenii de afaceri, nu doar liderii, nu doar angajatorii sunt cei care se pot numi “de succes”? Dacă ești un simplu angajat ai vreo șansă la împlinire și fericire profesională?

Nu voi încerca în rândurile următoare să dezbat dacă e mai bine să fii angajat sau angajator, ci îți voi spune cum să ai succes și dacă nu ai afacerea ta. La urma urmei, sunt mai mulți cei care primesc la final de lună un salariu, decât cei care semnează statele de plată.

Deci, fie că temporar sau pe termen lung ești în poziția de angajat, iată ce poți face pentru a fi apreciat:

1. Fă-ți un obicei din a ajunge la timp la serviciu. Angajatorii pierd ore bune de activitate dacă adună minutele de întârziere ale celor care nu vin la timp la muncă și întotdeauna îi vor aprecia pe cei punctuali.

2. Profită la maxim de ziua de muncă. Nu te obosi să pari ocupat; dacă tot ai venit la serviciu, concentrează-te să ai o zi eficientă.

3. Fii pregătit cu o alternativă și anticipează situațiile urgente care te-ar împiedica să ajungi la serviciu: ți se strică mașina, se întrerupe circulația mijloacelor de transport, ți se îmbolnăvește copilul sau ai de rezolvat treburi personale urgente. Lasă pe cineva în locul tău sau recuperează orele pierdute.

4. Înțelege-te bine cu colegii și cu șefii. Prea multor oameni le lipsesc abilitățile de relaționare inter-umană. Fii mai degrabă un factor de coeziune, decât “certărețul de serviciu”.

5. Păstrează-ți un stil de viață sănătos și echilibrat. Fă tot ce poți pentru a nu abuza de concedii medicale. Un istoric cu multe concedii medicale îți poate diminua șansele de a fi promovat sau de a obține un alt loc de muncă.

6. Acceptă controlul superiorilor și regulile fără să opui rezistență, cu excepția cazurilor în care este nevoie de o dezbatere sau de o negociere. Un adult matur nu se va simți subestimat dacă acceptă regulile propuse de șef, pe când o atitudine de adolescent nemulțumit denotă probleme nerezolvate cu autoritatea.

7. Instruiește-te mereu, fii la curent cu noile tendințe și descoperiri din domeniul tău de activitate. Cele mai comune cerințe pentru majoritatea posturilor sunt educația și instruirea. Nu te plafona!

8. Manifestă loialitate și respect față de produsele și numele companiei. Dacă nu apreciezi rezultatul final al muncii tale, dacă tu nu ai folosi serviciile sau produsele create de tine, de ce te aștepți ca alții să o facă?

9. Fii atent la vestimentație și aspect. Adoptă un stil decent, adecvat.

10. Fii prietenos, corect, etic, amabil, nepretențios…cu alte cuvinte, fii un om de caracter.

Fii acel om pe care l-ai angajat dacă tu ai fi șef! Și de ce nu, poate într-o zi vei folosi această listă ca să știi ce să cauți la angajații tăi! Succes!

 

 

 

 

Social Media

Fii la curent cu noutățile, urmărește-ne:

Susține proiectele Asociației Respiro

Fii voluntar
Te așteptăm alături de noi dacă dorești să te implici împreună cu echipa Respiro într-unul din următoarele domenii: consiliere psihologică, redactare articole sau alte materiale educative, speaker evenimente, găzduire evenimente.
Trimite-ne CV-ul tău și o scrisoare de intenție pe adresa de e-mail: contact@respiro.ro!

Donează
Influențând viața unui om poți influența o lume!
Poți face diferența în viața unui tânăr! Prin contribuția ta vei face posibil accesul la servicii profesionale de consiliere psihologică și resurse pentru dezvoltarea socio-emoțională a tinerilor lipsiți de resurse financiare.
Susține activitatea Asociației Respiro făcând o donație în contul:
CIF: 33421979
IBAN: RO95BREL0002001722140100 Libra Bank

Apasă butonul donează și vei fi direcționat către operatorul de plată cu cardul. Îți mulțumim!