Deconectează-te · luni, 4 nov.

Respiro Help

Relația dintre procrastinare și depresie

Evitarea, amânarea și frământarea psihică în privința diverselor problemele cu care ne confruntăm zi de zi sunt simptomele de bază ale depresiei. Pentru a-i ajuta pe cei care fac parte din această categorie, dar și pe cei dragi ai lor să înțeleagă mai bine acest lucru, articolul de față atrage atenția asupra relației dintre depresie și procrastinare.


1. Atunci când oamenii sunt deprimați își pierd adesea interesul pentru activitățile de care se bucură în mod normal. Acest lucru poate duce la amânarea activităților care sunt distractive. Chiar dacă persoana în cauză crede că i-ar plăcea să participe la un eveniment, poate ezita să respecte angajamentul din teamă că nu va avea dispoziția necesară de a merge la termenul programat.

2. Persoanele care se confruntă cu situații stresante pentru că suprapun constant probleme dificile fără să găsească o rezolvare, sunt mai vulnerabile la depresie. Dacă doar te frămânți fără a căuta o abordare practică a problemelor, acest lucru poate contribui la agravarea depresiei; un alt efect este acela de amorțeală – lipsa dorinței și a voinței de a acționa.


3. Când oamenii sunt deprimați, le poate fi greu să planifice și să se mobilizeze pentru a duce la îndeplinire tot ceea ce și-au propus. De exemplu, dacă ai nevoie să faci cumpărături, să prepari apoi un fel de mâncare, să faci ordine în casă sau să organizezi cheltuielile și veniturile lunare, s-ar putea să te simți intimidat de volumul de treburi și să nu știi de care să te apuci mai întâi. 
Planificarea sarcinilor de-a lungul întregii zile sau săptămâni poate fi copleșitoare atunci când mintea este tulburată din cauza depresiei. Refuzul tău de a începe organizarea poate părea o atitudine încăpățânată, atunci când este de fapt există o adevărată dificultate în planificarea sarcinilor – consecință a stării depresive.

4. Depresia este asociată cu gândirea de tipul „Ce rost are?!”. De exemplu, ți-ar plăcea să fii părinte, dar te întrebi: „De ce ar aduce cineva pe lume un copil când noi ne distrugem planeta?”. 
Sau dacă cheltuiești prea mult, fără un control al banilor, te poți gândi: „De ce ar trebui să încerc să îmi rezolv problema finanțelor, când de fapt am împrumuturi la bancă pentru a plăti facultatea, sume pe care nu știu când le voi finaliza de achitat?”. Acest tip de gândire este adesea catalogat drept încăpățânare și poate fi frustrant pentru ceilalți (de exemplu soți/soții, părinți, prieteni etc.). Conflictul și tensiunea pe care acest tip de gândire le transpune în relațiile cu cei apropiați poate provoca înrăutățirea depresiei.

5. Un tratament psihologic pentru depresie se numește Activare Comportamentală. Printre altele, această terapie presupune (1) programarea activităților relaxante și plăcute, (2) programarea activităților care te fac să simți un sentiment de mândrie și realizare. Aceasta poate fi o cale eficientă spre a ieși din depresie. Schimbarea produsă astfel în comportamentului tău poate ajuta ca gândurile să se îndepărteze de starea depresivă, chiar dacă nu lucrezi cu precădere la schimbări aduse modului de gândire. Încercarea terapiei Activării Comportamentale este o bună opțiune pentru persoanele care nu au suficienți bani pentru a plăti pentru un psiholog. 
Pașii de urmat în cazul acestei abordări sunt mai simpli decât opțiunile de auto-ajutor care se concentrează pe modul de gândire.


6. Izolarea socială, care vine la pachet cu depresia, poate duce la amânare atunci când trebuie să îndeplinești o sarcină care ar implica apeluri telefonice către persoane străine sau întâlnirea cu oameni noi. S-ar putea să te simți complet copleșit de gândul că trebuie să suni în mai multe locuri până vei găsi un terapeut sau un instalator care să repare problemele din casă.

7. Cu timpul, persoanele cu depresie își pot pierde încrederea în capacitatea lor de a îndeplini diverse sarcini. Depresia se poate manifesta pe măsură ce oamenii devin nesiguri și neîndemânatici, ceea ce poate duce la enervarea altora. Ca urmare, persoana deprimată se simte din ce în ce mai rănită și mai stânjenită, producându-se un ciclu vicios. Uneori, oamenii cu depresie se simt stânjeniți de lupta lor de a rezolva lucrurile în timp ce sunt deprimați și recurg la minciună pentru a încerca să disimuleze starea în care se află. 

Dacă procrastinarea este un aspect major al depresiei tale, cu siguranță nu ești singur. Sperăm că acest articol te-a ajutat să înțelegi mai bine ce se întâmplă și să poți explica comportamentul tău persoanelor apropiate, astfel încât ei să recunoască situația dificilă prin care treci și să ofere suport și empatie.

SURSA: https://www.psychologytoday.com/us/blog/in-practice/201909/how-procrastination-and-depression-are-linked

Login Ca sa adaugi un comentariu trebuie sa te loghezi.

Articole Similare

Șase strategii pentru a face față anxietății provocate de coronavirus
Pe măsură ce numărul de cazuri diagnosticate cu COVID-19 continuă să crească, anxietatea provocată de această situație la nivel global tinde să crească și ea.
Cum îţi dai seama dacă cineva te manipulează – şi ce poţi face
Dacă ai simțit vreodată că ceva se întâmplă într-o relație strânsă sau într-o întâlnire întâmplătoare - eşti presat sau te simţi controlat – ai putea fi manipulat.
5 sfaturi pentru a rămâne productiv și sănătos psihic în timp ce lucrezi de acasă
Odată cu răspândirea noului coronavirus care afectează totul, de la călătoriile internaționale până la disponibilitatea dezinfectantului de mâini, atenuarea COVID-19 în România a devenit o preocupare tot mai mare.
Păstrează distanța pentru a rămâne în siguranță! Recomandări ale Asociației Psihologilor Americani (APA) pentru gestionarea perioadei de izolare și carantină
Pe măsură ce numărul de cazuri cu COVID-19 este în continuă creștere, psihologii oferă câteva strategii despre cum să vă separați de ceilalți, păstrând totuși sprijinul social de care aveți nevoie.
Prizonier în social media
Ne găsim adesea trăind în viața reală, cu oameni frumoși în jurul nostru, cu binecuvântări la tot pasul, însă foarte concentrați să alegem următoarea poză pe care să o postăm.
Social Media

Fii la curent cu noutățile, urmărește-ne:

Susține proiectele Asociației Respiro

Fii voluntar
Te așteptăm alături de noi dacă dorești să te implici împreună cu echipa Respiro într-unul din următoarele domenii: consiliere psihologică, redactare articole sau alte materiale educative, speaker evenimente, găzduire evenimente.
Trimite-ne CV-ul tău și o scrisoare de intenție pe adresa de e-mail: contact@respiro.ro!

Donează
Influențând viața unui om poți influența o lume!
Poți face diferența în viața unui tânăr! Prin contribuția ta vei face posibil accesul la servicii profesionale de consiliere psihologică și resurse pentru dezvoltarea socio-emoțională a tinerilor lipsiți de resurse financiare.
Susține activitatea Asociației Respiro făcând o donație în contul:
CIF: 33421979
IBAN: RO95BREL0002001722140100 Libra Bank

Apasă butonul donează și vei fi direcționat către operatorul de plată cu cardul. Îți mulțumim!