Deconectează-te · luni, 6 ian.

Respiro Help

Prizonier în social media

Adevărul e că deși toți știm că social media e de multe ori o capcană, tot cădem în ea... și totuși, ce e de făcut? 

Ne găsim adesea trăind în viața reală, cu oameni frumoși în jurul nostru, cu binecuvântări la tot pasul, însă foarte concentrați să alegem următoarea poză pe care să o postăm. După multe editări și alegerea descrierii perfecte, reușim în cele din urmă să postăm fotografia „perfectă”.  Și desigur, urmează like-urile care ne „încălzesc” inima... sau mai degrabă, nu prea o fac.

Nu sunt în extrema în care să consider că tot ce înseamnă social media e greșit, sau să cred că tot ceea ce postăm e greșit. Dar cred că atunci când rețelele de socializare ne fură din bucuria momentului prezent, ne acaparează atenția și energia în momentele pe care ar trebui să le trăim la cea mai înaltă intensitate... devenim prizonieri. 

Și mai cred că atunci când dăm scroll cu patos pe ecran și ajungem să ne comparăm viața cu pozele pe care le vedem, devenim din nou naivi. Pentru că deși pozele din rețelele de socializare prezintă o lume idilică, realitatea din spatele lor nu e mereu atât de roz.

Cam toți știm sentimentul unei mâncări care deja s-a răcit la cât am pozat-o, până să avem acea poză perfectă. Ori momentul acela în care ai înghețat de frig ca să-ți faci poze cu peisajul înzăpezit? Oh, și mai câte altele. Râd în mintea mea când mă gândesc. Dar gândește-te la cuplul care tocmai s-a certat și relația lor poate e plină de conflicte și amărăciune, iar tu stai și îi admiri pozele de Crăciun și te gândești ce minunat ar fi să fii ca ei.

Ei bine, dacă îți dorești ca anul 2020 să fie unul diferit pentru tine în ceea ce privește relația cu rețelele de socializare, îți propun următoarele: 

  1. Postează ca să fii o sursă de inspirație, nu ca să impresionezi. Nu mai posta ca să faci în ciudă colegului din facultate pe care nu-l suportai sau să te dai mare cu noul Iphone pe care l-ai primit. Postează ceea ce ești încredințat că poate fi o încurajare pentru cineva, o poză care să  inspire oamenii care te urmăresc, un peisaj frumos, o locație bună de vizitat sau o idee care să zidească. 
  2. Învață să te bucuri mai mult de viața offline. Adică, când mergi într-un loc special și când ești cu oameni dragi, fii prezent, fii acolo cu ei și alege să fii conștient de momentul pe care îl trăiești. Dacă surprinzi câteva cadre prin fotografii care să captureze aceste momente, nu te grăbi să dai de veste pe social media, lasă postările pe mai târziu (dacă merită postate!).
  3. Fă-ți ordine în conturile pe care le urmărești. Aruncă o privire pe conturile pe care le ai în lista de „Follow” și alege cu discernământ ceea ce e sănătos pentru tine să păstrezi și ceea ce e mai bine să elimini. 

Lasă ca anul acesta să fie pentru tine unul în care bucuria autentică să nu îți fie umbrită de nimic, mai ales de rețelele se socializare. Ieși din capcana comparațiilor nesănătoase, scroll-ului excesiv și pierderii timpului. De când am observat că telefonul are o opțiune - „Timp de utilizare” care îmi arată exact câte minute petrec zilnic pe rețelele de socializare, sincer m-am îngrozit. Așa că, am decis că anul 2020 va fi despre ceva mai mult. Tu ce îți dorești pentru anul acesta?

Un articol scris de Bianca Suciu

Login Ca sa adaugi un comentariu trebuie sa te loghezi.

Articole Similare

Relația dintre procrastinare și depresie
Atunci când oamenii sunt deprimați își pierd adesea interesul pentru activitățile de care se bucură în mod normal. Acest lucru poate duce la amânarea activităților care sunt distractive.
Cum construiești un climat de comunicare pozitiv?
O modalitate de a contribui și a construi un climat de comunicare pozitiv se referă la folosirea mesajelor de confirmare, adică acele comportamente care le comunică altor oameni valoarea proprie.
Tabără dezvoltare socio-emoțională: Inteligența emoționa
Peste tot auzim cum inteligența emoțională este cel puțin la fel de importantă precum cea cognitivă. Și se prea poate să fie adevărat. Condiția?! Să înțelegem corect ce este inteligența emoțională și să înțelegem cum anume ne putem folosi emoțiile.
Douăsprezece moduri în care furia vă poate afecta sănătatea
Mânia persistentă, fie ea disimulată sau nu, duce la complicații de durată ale afecțiunilor fiziologice. Nici pentru starea psihică perspectiva nu este cu nimic mai bună, dat fiind faptul că persoanele veșnic mânioase cad adeseori pradă unor variate form
10 modalități prin care poți reduce stresul
Învață cum poți să faci față stresului.