Imagine articol
Deconectează-te · 4 ian. 2019, 14:16:57

Momente de respiro

Astăzi, viața se desfășoară într-un ritm trepidant, amețitor și epuizant. Insomnia este pe culmi de glorii. Oamenii înghit pumni de sedative cu sperața de a regăsi acea odihnă capabilă să le redea energiile pierdute. Toate fără niciun rezultat.

Multe persoane care, de altfel sănătoase, duc o viață sedentară, lucrând în spații închise și fiind nevoite să facă față deadline-urilor se trezesc dimineața obosite, deși ar părea că dorm suficient. Mai mult decât atât, foarte puține persoane reușesc să ajungă la finalul zilei fără să facă apel la un stimulent de genul cafelei sau energizantelor. Cafeina este un stimulent al sistemului nervos central și reprezintă una dintre cele mai frecvente cauze ale odihnei precare.

MODALITĂȚI EFICIENTE DE REPAUS

Noi, oamenii, avem nevoie de mai multe feluri de repaus. Una dintre modalitățile cele mai eficinte de a oferi odihnei locul pe care îl merită în viața noastră este de a beneficia de un somn corespunzător și relaxant în timpul nopții. Nou născuții au nevoie de 16-20 ore de somn, iar copiii mai mari de 10-12 ore din 24. În ceea ce-i privește pe adulți, 7-8 ore de somn pe noapte sunt ideale, dormitul excesiv fiind un simptom al altor tulburări fizice ale organismului.

Pe de altă parte, pauzele scurte și dese  în timpul lucrului fac, paradoxal, ca munca să fie mai eficientă și rezultatele mai productive. Aceste pauze trebuie folosite pentru a bea un pahar de apă, a face o scurtă plimbare în aer liber sau, pur și simplu, pentru a respira adânc de câteva ori. Este absolut contraindicat ca aceste pauze să fie folosite pentru a medita la orice alt fel de problemă cu care ne confruntăm, chiar dacă nu are legătură cu locul de muncă.

Exercițiul fizic relaxează. Astfel, o rutină zilnică de 30 de minute de exerciții fizice refac disponibilul energetic și ajută la îndepărtarea depresiei și a altor tulburări nervoase.

Un alt principiu al odihnei corespunzătoare este cel al cinei luate cu cel puțin 3-4 ore înainte de culcare. Un stomac gol, care se odihnește, este una dintre condițiile importante ale beneficierii de odihnă de calitate.

O baie călduță, dar nu fierbine, este una dintre cele mai bune tehnici de relaxare.

Dacă somnul tot întârzie să apară, o scurtă recapitulare a binecuvântărilor de care am beneficiat pe parcursul zilei, ne va ajuta să ne umplem mintea cu recunoștință și mulțumire, relaxându-ne.

Odihna reprezintă o parte importantă a ritmului vieții. Asemenea unui dansator, dacă ne vom respecta ritmurile, vom fi în armonie cu noi înșine!

Articol scris de: Sorina Ilie

Ca sa adaugi un comentariu trebuie sa te loghezi.

Articole Similare

  • Deconectează-te · 9 ian. 2019, 10:50:37

    Câteva învățături semnificative (I)

    Acestea sunt câteva dintre elementele externe ale vieții mele profesionale, conturate foarte pe scurt
  • Deconectează-te · 28 dec. 2018, 13:48:46

    Tu ce etichete folosești?

    Stereotipurile nu sunt neutre din punct de vedere afectiv, de multe ori purtând amprenta sentimentelor, preferinţelor sau a respingerilor unei persoane. De unde ne vin totuși aceste înclinaţii spre stereotipuri?
  • Deconectează-te · 17 dec. 2018, 13:49:37

    A răspunde vs. a reacționa

    Este important să facem diferența între reacții și răspunsuri, pentru că a le recunoaște în modul în care acționăm, ne poate schimba semnificativ viața, prin îmbunătățirea sau înrăutățirea unor situații.
  • Deconectează-te · 12 dec. 2018, 15:15:58

    Cititul ca mijloc de relaxare

    Poate fi lectura un obicei benefic sau este o practică demnă de ignorat? Află răspunsul la această întrebare, cât și alte curiozități, în acest articol.
  • Deconectează-te · 5 dec. 2018, 10:55:31

    Dependența de internet

    Tehnologia informațiilor și comunicațiilor a evoluat în mod accelerat în ultimul secol, contribuind la digitalizarea vieții noastre de zi cu zi. În spatele utilizării internetului se află interacțiunea dintre nevoile și motivele oamenilor: informare, comu