Deconectează-te · vineri, 14 iun.

Respiro Help

10 modalități prin care poți reduce stresul

Vrei să înveți să gestionezi mai bine stresul? Iată mai jos câteva modalități prin care poți să faci asta.

1. Acceptă ceea ce nu poți schimba

Putem accepta ceea ce nu putem schimba încercând să schimbăm ceea ce putem. Încearcă să faci alegeri realiste, nu fanteziste.

2. Alege-ți prietenii cu grijă

Prietenii pe care îi alegi pot reprezenta o sursă de ajutor atunci când te confrunți cu stresul. Prietenii ar trebui să fie persoanele pe care ne putem baza și care ne ajută să ne depășim limitele și să găsim soluții inovatoare problemelor. Prezența și ajutorul lor ne confirmă faptul că nu suntem singuri.

3. Construiește un mediu de lucru care să reducă stresul

Culoarea pereților, mobila și tot ceea ce există în spațiul în care stai are un efect asupra stresului. Culorile verde și albastru sunt pozitive și pot reduce stresul dând o stare de bine.

4. Păstrează-ți simțul umorului

E bine și chiar sănătos să râzi de tine întrucât eliberezi o parte din stres chiar din interior. Mai mult, râsul produce mai puține riduri decât îngrijorarea. 

5. Oprește-te și acordă-ți atenție

Ia-ți timp pentru a gestiona simptomele stresului precum furia, oboseala și calitatea slabă a somnului. Conștientizând aceste simptome, vei începe să te cunoști mai bine și să lucrezi efectiv la modul în care gestionezi stresul. 

6. Întreabă-te ce ai putea să înveți de la stres

În timp ce te confrunți cu o situație de criză, oprește-te din ceea ce faci și întreabă-te ce ar trebui să faci astfel încât să îmbunătățești lucrurile. Când viața îți dă lămâi, fă limonadă!

7. Ia decizii!

Starea de indecizie provoacă și mai mult stres. Liderii eficienți iau decizii și acționează conform lor. Dacă ai luat o decizie greșită, ai șansa să reevaluezi situația. 

8. Nu spune „DA” la orice

Recunoaște care sunt punctele și abilitățile tale cele mai bune și folosește-le pentru a duce la capăt un singur proiect. Supraîncărcarea duce la pierderea controlului, epuizare și stres.

9. Învață să fii organizat

Lipsa organizării provoacă stres. A pune ordine în lucruri și a învăța că ele pot fi făcute și altfel, poate fi un pas către câștigarea unui control mai mare asupra lucrurilor din jurul tău. 

10. Lasă loc pentru neprevăzut

În viață apar întotdeauna lucruri neprevăzute. Corpul are un mod natural de a face față lucrurilor care se petrec într-un mod neașteptat, iar procesarea resurselor interne și externe necesită timp. 

Login Ca sa adaugi un comentariu trebuie sa te loghezi.

Articole Similare

Relația dintre procrastinare și depresie
Atunci când oamenii sunt deprimați își pierd adesea interesul pentru activitățile de care se bucură în mod normal. Acest lucru poate duce la amânarea activităților care sunt distractive.
Cum construiești un climat de comunicare pozitiv?
O modalitate de a contribui și a construi un climat de comunicare pozitiv se referă la folosirea mesajelor de confirmare, adică acele comportamente care le comunică altor oameni valoarea proprie.
Tabără dezvoltare socio-emoțională: Inteligența emoționa
Peste tot auzim cum inteligența emoțională este cel puțin la fel de importantă precum cea cognitivă. Și se prea poate să fie adevărat. Condiția?! Să înțelegem corect ce este inteligența emoțională și să înțelegem cum anume ne putem folosi emoțiile.
Douăsprezece moduri în care furia vă poate afecta sănătatea
Mânia persistentă, fie ea disimulată sau nu, duce la complicații de durată ale afecțiunilor fiziologice. Nici pentru starea psihică perspectiva nu este cu nimic mai bună, dat fiind faptul că persoanele veșnic mânioase cad adeseori pradă unor variate form
Niciodată nu e prea târziu
Niciodată nu e prea târziu să faci lucrurile pe care ți le dorești!