Comunică în mod eficient
Recunoaștem cu toții diferența dintre a vorbi pur și simplu și a comunica. Comunicarea implică faptul că ambele părți sunt interesate de subiect și au același orizont în legătură cu ceea ce se discută - acest lucru va duce la rezultate benefice și va slăbi cel mai probabil tensiunile acolo unde există conflicte. Merită să-ți revizuiești abilitățile de comunicare. Iată, în acest sens, câteva indicii pentru a putea să-ți îmbunătățești stilul de comunicare.
Începe prin a lua în considerare ceea ce îți trece prin minte înainte, în timpul și după o conversație sau interacțiune.
Conversațiile nu merg într-un singur sens, așa că este esențial să recunoști opiniile și perspectivele celeilalte persoane. Acceptă că aceasta are dreptul să creadă ceea ce vrea. Odată ce ai înțeles cealaltă personă, îți poți afirma propria poziție, credințele și nevoile.
Ascultă cu atenție ceea ce are de spus cealaltă persoană. O persoană comunicativă deschisă reacționează și răspunde la replicile celeilalte persoane și își adaptează propriile comentarii în consecință. Evită să întrerupi cealaltă persoană și expuneți-vă punctele de vedere pe rând.
Este în mod evident în regulă să resimțim diverse emoții în timpul oricărei interacțiuni, dar în majoritatea cazurilor vei înțelege și vei comunica mai eficient dacă încerci să îți păstrezi calmul pe cât posibil. Formulează-ți propriile opinii pe un ton relaxat; încearcă să păstrezi un control cu privire la volumul și tonalitatea vocii tale: cu cât devii mai iritabil, cu atât mai puțin te va asculta cealaltă persoană.
Sursa: Timothy J. Sharp. 100 de căi spre fericire. Editura Trei, 2011, pp. 110, 111.