Descoperă · luni, 12 aug.

Respiro Help

Calități de care ai nevoie în comunicare

A fi expert în comunicare înseamnă de multe ori să te simți încrezător în propriile forțe în situații în care probabil nu te simți în largul tău. 

Indiferent că încerci să coordonezi un grup de oameni, să legi o conversație în stația de autobuz, să calmezi pe cineva ori să-i spui cuiva că nu înțelegi despre ce vorbește, ai nevoie de două calități: încrederea în tine însuți și empatia

Încrederea în tine însuți înseamnă să crezi că ai abilitatea de a comunica bine. Empatia îți oferă abilitatea de a înțelege, nu neapărat de a fi de acord cu, punctul de vedere, ideile, opiniile și sentimentele altor persoane. 

Încrederea în sine

Este important să înțelegi că încrederea în sine nu înseamnă aroganță, aceasta din urmă apare în cazul în care cineva are o părere exagerată despre propria importanță. O persoană care comunică în stil arogant încearcă să-i impresioneze pe ceilalți, în timp ce una încrezătoare în sine nu se gândește dacă ceilalți sunt impresionați sau nu. Oamenii siguri de sine sunt mai preocupați de respectul, considerația și înțelegerea reciproce. 

Persoanele care au încredere în sine își folosesc curajul, intră în comunicare cu alți oameni în ciuda temerilor sau grijilor lor. Persoanele sigure de sine acționează, nu așteaptă să se simtă sigure de sine înainte de a începe să comunice. 

Empatia

Persoanele cu abilități de comunicare eficientă doresc ca ceilalți oameni să se simtă bine atunci când vorbesc cu ei. Cea mai eficientă modalitate de a atinge acest scop este să comunici cu empatie. 

A fi empatic nu înseamnă a fi servil; servilismul caracterizează o persoană exagerat de grijulie, animată de scopul de a obține favoarea sau de a intra în grațiile altcuiva. A fi empatic înseamnă pur și simpu a fi dornic să încerci să recunoști și să înțelegi situația, punctul de vedere, gândurile și sentimentele altcuiva.

Nu înseamnă că trebuie să fii de acord cu ideile, opiniile sau sentimentele sale. Nici nu înseamnă că trebuie să îți însușești situația sa. Poți să arăți că ești interesat de situația altcuiva și că ești disponibil să răspunzi nevoilor și sentimentelor sale fără să preiei controlul.

Persoanele empatice știu să facă apel la propria experiență pentru a înțelege ceea ce spun și simt ceillați. Însă folosesc această capacitate doar ca pe un punct de pornire, nu ca pe un scop în sine. 

Când comunici cu empatie înseamnă că accepți faptul că între tine și interlocutorul tău există diferențe, dar nu lași aceste diferențe să îngreuneze comunicarea. Empatia creează o legătură între oameni, construiește încrederea și poate face comunicarea mai ușoară și mai rapidă.

Sursa: Gill Hasson (2012). Cum să-ți dezvolți abilitățile de comunicare. Iași: Polirom, pp. 51-56.

Articole Similare

În mintea unei persoane cu depresie
Te-ai gândit vreodată că perspectiva ta asupra timpului, asupra trecutului, prezentului și viitorului poate influența felul în care îți trăiești viața și în care te simți?
Copiii și lumea digitală
Copiii petrec timp mai mult ca niciodată privind către ecrane, fie că este vorba de smartphone, tabletă, televizor, computer sau alt dispozitiv.
Bulimia: ce este, de ce apare și cum o putem combate
Această tulburare poate afecta funcționarea zilnică normală a persoanei.
Împăcarea intimităţii emoţionale cu cea sexuală în relaţiile de lungă durată şi căsnicii
Studiile au arătat că oamenii sunt mult mai atraşi de partenerul lor atunci când acesta întreprinde o activitate care îl pasionează.
Recomandări cu privire la insomnie
Insomnia este un simptom sau o tulburare distinctă care se manifestă prin dificultăți în a adormi, somn de slabă calitate sau insuficient.
Social Media

Fii la curent cu noutățile, urmărește-ne:

Susține proiectele Asociației Respiro

Fii voluntar
Te așteptăm alături de noi dacă dorești să te implici împreună cu echipa Respiro într-unul din următoarele domenii: consiliere psihologică, redactare articole sau alte materiale educative, speaker evenimente, găzduire evenimente.
Trimite-ne CV-ul tău și o scrisoare de intenție pe adresa de e-mail: contact@respiro.ro!

Donează
Influențând viața unui om poți influența o lume!
Poți face diferența în viața unui tânăr! Prin contribuția ta vei face posibil accesul la servicii profesionale de consiliere psihologică și resurse pentru dezvoltarea socio-emoțională a tinerilor lipsiți de resurse financiare.
Susține activitatea Asociației Respiro făcând o donație în contul:
CIF: 33421979
IBAN: RO95BREL0002001722140100 Libra Bank

Apasă butonul donează și vei fi direcționat către operatorul de plată cu cardul. Îți mulțumim!